Nytt i kameraväskan

Jag har i dagarna investerat i ett Nikkor AF 50/1.8D och ett Manfrotto 190XB. Objektivet är väldigt prisvärd och jämfört med mina andra gluggar så är den fruktansvärt ljusstark. Helnöjd! Som jag har hört från många håll: Detta är ett måste i kameraväskan. Kan bara hålla med!

Plus
  • Ljusstarkt
  • Prisvärt
  • Skärpedjupet
Minus
  • Plastig
  • Något slö AF, men för 1300 spänn är det inget att gnälla över.


Ett nytt stativ var välbehövt. Det gamla som jag långtidslånat av min bror håller knappt ihop. Jag tänkte lista hur dåligt det gamla var i jämförelse men det känns otacksamt. Det har varit med länge och har hunnit göra sitt. Manfrottot är bättre på alla sätt och det jag främst gillar med det är.
  • Smidigt att fälla ut/in
  • Kulledshuvudet
  • Bekvämt att bära

Nikkor AF 50/1,8 D


Kommentarer
Postat av: Erik

Såg nästa blogpost, där du fotade duvan med 1.8: Trevligt skärpedjup! Har själv funderat på ett 50mm 1.8 (finns ett billigt för Canon med, populärt kallat "Plastic Fantastic"), tycker bara att 50 är lite för långt för en crop body. Fast nu blev jag sugen igen. :) Får köra med farsans gamla Pentax 55mm 1.8 utan autofokus sålänge...

2010-09-26 @ 21:24:39
URL: http://www.erikmoberg.net/
Postat av: Henrik

Köp ett sånt vetja. Det är jäkligt bra och prisvärt. Man vänjer sig vid brännvidden, men en fullformatare hade givetvis varit trevligare.

2010-10-05 @ 08:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0