Fotosöndag: Brus

En stackars C-vitamin får sig en riktig resa.


Kommentarer
Postat av: Erik

Otroligt snyggt! Frågor: Hur gjorde du första bilden, och hur många tabletter fick sätta livet till för den andra? Såna här "släpp-i-vatten"-bilder går ju bra om det man släpper i går att ta upp och släppa i igen, men en brustablett är svår. Jordgubben jag fotade när den plumsade i fick sig över hundra misslyckade försök, det kan ju inte varit hållbart här. ;)

2011-06-02 @ 14:42:57
URL: http://www.erikmoberg.net/
Postat av: Henrik

Det hade blivit dyrt med 100 försök höhö. Det räckte faktiskt med tre tabletter innan jag kände mig nöjd. Det behövs oftast många försök om man gör det själv. Lite lättare om man har en assistent som släpper på kommando :) Sen om kameran orkar med många bps gör det livet ännu lättare.



Svar:

1. Kameran var inställd på sekvensfotografering, 1/4000, f/4 och ISO 1100. Jag ville ju ha så kort slutare som möjligt för att frysa rörelsen givetvis.



2. Som sagt så tog jag tre tabletter och sekvensfotografering. Jag ville ha en bild med splash i min bildserie och denna fastnade helt enkelt kameran tickade på.

2011-06-03 @ 09:07:23
URL: http://henrikpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0